sims3girlscompany

Alla inlägg under januari 2013

Av Mary&Stina Simsarna - 31 januari 2013 18:54

Hej, har kommer första delen utav 'Truth by truth', som skrivs utav Stina. Läs o njut!

 

Innan du börjar läsa så rekommenderar jag att du läser sammanfattningen först, den hittar du här!


Tankar skrivs med kursivt typsnitt.


Rollista:


Allison - Olivgrön

Luke - Kricka

Julietta - Gredelin

Jordan - Marinblå

 

- Så ungdomar, dax att resa på sig, vi ska åka!

 

- Men måste vi flytta med dem!

 

- Allison, vad har jag sagt om attityden! Och respekt mot andra?!

 

- Äh, det är lungt Julie, det är nog bara en tonårskris vettja!

 

Helen går mot tonåringarna.

- Seså ungar, kom så går vi, flyttgubbarna bär ut de sista möblerna. 

 

Bilen startar, och nu var dem på väg till sitt nya hus!

 

Väl framme blir Allison chockad.

- Vad stort det är, har vi ens kommit rätt?

 

- Självklart gumman, kom nu, så går vi in och kikar! säger Julietta lite ivrigt.

 

...

 

- Gud, vilken klass! Nu förstår jag verkligen varför du ville flytta hit Jordan. Vad säger ni, ska vi se oss runt?

 

- Hell yeah! Jag vill gärna se huset!

 

Allison beslutar sig för att ta en titt på sitt nu blivande rum. 

 

Hmm, här måste det vara..

 

Rätt så litet, antar jag? Rummet i gamla huset var mycket större.. men jag antar väll att det andra också har lite mindre rum..

 

Samtidigt som Allison checkar in på sitt rum, checkar Luke in på sitt. 

- Awesome! Mycket större än mitt gamla!

 

Julietta och Jordan håller sig på nedervåningen, i en liten soffgrupp bredvid den öppna spisen.

 

- Så, vad säger du Julie, honey, var det en bar ideé?

- Ja, absolut, jag är bara lite orolig över hur Allison kommer att trivas. Jag menar, det är ju ändå ett stort steg att flytta ihop såhär..

- Äh, du kan nog vara lugn Julietta, hon kommer säkert trivas lika bra som vi och Luke här!

 

...

 

...

 

...

 

Allison står ute på terassen och kör några moves.

 

Hon dansar på, och märker inte att Luke kommer..

 

- Du är duktig, du borde söka till skolans talang, du skulle nog ha en chans där! 

 

- Åh, Luke, hej, ööhmm.. jag trodde att jag var ensam..

 

- Åh, förlåt, jag menade inte att.. titta.. eller alltså.. 

 

- Det är okej..

 

Med dem orden lämnar Allison Luke kvar på terassen.

 

Allison...

-Fortsättning följer-

 

 

 

 

Av Mary&Stina Simsarna - 31 januari 2013 18:38

Stina här, och jag tänkte börja men en ny historia, som jag kallar 'Truth by truth'. (Bara så ni vet, jag har slutat och tagit bort mina två tidigare historier, 'All around the world', och 'The Smiths'. Istället börjar jag med denna.. och ska fortsätta på denna.)! 


Handling:
Allison Eark, och hennes mamma, Julietta, har länge bott i Starlight shores, efter att några få år tidigare bott i Sunset Valle, med Juliettas ex-make. (Med andra ord, Allisons pappa, som vägrade att ta hand om Allison). Efter att bott i Startlight shores ett par år, träffar Julietta kärleken igen, Jordan Hammington, de var kärlek i första ögonkastet. Och nu bor Julietta och Jordan i en gemensam bostad med Juliettas tonårsdotter, Allison, och Jordans tonårsson Luke. Allison tycker att både Jordan o Luke är schyssta, men på något sätt känner hon sig inte hemma.. men varför?

 

+ I denna serie kommer ni få följa med i romantiken, tonårskriser och mycket, myycket mer!


Så, vad tycker ni? :)

Verkar den bra? Oavsett vad, så kommer första delen att komma upp idag, så håll utkik! :D


Och för er som inte riktigt hängde med, så är Allison huvudpersonen i denna serien, Julietta hennes mamma, Jordan Juliettas pojkvän, och Luke Jordans son! :)


Roller:


 

Detta är Allison, huvudpersonen i serien.

Allison gillar att fota, leva livet.. o allt annat i livet! (Tyyyppp xD)

    

Ovan ser du Julietta, dock halvblundar hon (tyvärr), just på denna bild, men egentligen har hon bara lite mer 'öppna' ögon.    

Här har vi Jordan.

 

Och tillsist men inte minst, Luke!


Ja, thats it, inte så jätte bra sammanfattning kanske, men jag hoppas att själva serien blir bra, kram på er!

 


Av Mary&Stina Simsarna - 31 januari 2013 15:17

Hej, Stina här!

Och vet ni? Det ska komma en ny värld till store!

 

Aurora skies kommer du kunna köpa i store den 21 februari, priset är inte officiellt ännu, men denna gång kan du i alla fall kunna köpa världen för simpoints, för om man tar en kort tillbakablick på Monte Vista, så behövde du köpa den för riktiga pengar. Men här med representerar EA en värld för simpoints! Världen kommer du som sagt kunna köpa i store, på thesims3.com.

 


Och det har inte direkt kommit upp så mycket fakta om världen ännu, men EA har valt att presentera världen såhär:

Utforska de hisnande miljöerna och den enorma, orörda naturen som väntar dig i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har allt som behövs för ett liv i naturen: låt din familj växa till sig på de stora ytorna och husen som omges av ett miljövänligt samhälle, traska runt under majestätiska och praktfulla vattenfall som planar ut i en stor naturligt uppvärmd sjö, eller ta en nattlig promenad under den ljusa mångfärgade natthimlen. Det är den perfekta tillflyktsorten för simmar som vill ha en förändring i sitt liv, som söker sig själva, eller som vill ha en bit av fridkakan. 

 


Själv är jag skeptisk till världen, i alla fall om man tar en titt på en utav bilderna, men men.. Vad kan man egentligen bedöma nu? Jag ska nog tag ett riktigt beslut, när man fått mer information! :)

 

Bilden ovan är en bild på världen, och jag blir riktigt chockad! Det ser liksom inte ut som sims? Eller hur? Men det är förmodligen bara en liten bild, som visar på ett ungefär, hur världen kommer att se ut!

 

Denna bild ger mig en härlig, men ändå lite obehaglig känsla. Kanske lite för grovt färgade berg, annars var den awesome! :)

 

Denna bild ger mig verkligen en härlig känsla! Bilden påminner lite om det EA har skrivit i deras beskrivnigs-text. Riktigt mysig kvällshimmel, såå vackert! :D

  

Av Mary&Stina Simsarna - 30 januari 2013 22:32

Hej allihop!

Jag har goda nyheter! Jag Mary kommer få sims 3 Övernaturligt! Mamma lovade att köpa de till mig för jag var så duktig den senaste veckan och hade tagit handom våra två hundar Jeppsson och Nico! Så jag är överlycklig nu! Jag kan inte vänta på att få spela som zombie, häxa eller till och med varulv! (Pluss en massa mer). Kommer göra en ressension senare. Men för tillfället Chiao!

     

Av Mary&Stina Simsarna - 30 januari 2013 20:38


Hej, nu kommer ett inlägg med lite smått o gott! :)


Först vill jag bara säga en sak (som jag är riktigt efter med), och det är om eventet i Stockholm den 8 februari. 

 

Och det verkar ju kul o så, själv så har jag inte blivit inbjuden, eller anmält mig på något vis. Men det ska bli roligt o få höra vilka som ska dit? O vilka som får chansen! :) Ska du dit? - kommentera!


En som jag vet har fått en inbjudan Är Fanny "Fanta", som driver en ganska stor sims blogg. Och jag seriöst, avgudar hennes blogg! Hon skriver så himla bra, o.sv. Jag är inte förvånad över att hon fick en inbjudan, så kul för henne alltså! :D Hon ska verkligen få komma dit, hur grymt är inte det! Wihooo!! Grattis Fanta!

http://fantasims3.bloggplatsen.se/


Jag har även funderat på om jag ska börja med en legacy, det skulle kännas som en kul grej? Vad tycker ni? 


För er som inte vet vad en legacy är: En legacy är som en historia ungefär. Man ska enbart skapa en sim, sedan ska den bo i ett väldigt fattigt hus (alltså kanske bara en sovsäck om man verkligen vill bo fattigt, annars kan man ju endast ha få saker). Simmen ska helt enkelt bo fattigt, och inte äga så mycket pengar. Din sim ska helt enkelt leva på det, och själva alltet går ut på att träffa kärleken, skaffa barn, bo rikt m.m Alltså man ska kunna lyckas förändra livet för simmen stort! Man får självklart skaffa ett jobb för att tjäna pengar, men man får t.ex inte använda sig utav motherload. Man ska tydligen ha klarat sitt 'uppdrag' när man är i generation 10, men jag valde att mitt slutmål ska vara att min sim har kring 80 000-100 000 simdaler (som endast ska vara intjänade pengar, inget fusk!), och att simmen ska ha en stabil familj. Och en lagacy skrivs inte riktigt som en historia, utan man berättar mer till varje bild om vad som händer i deras liv (tillexempel om den hittat kärleken, får slut på mat, får sitt första barn, eller får ett jobb). 

 

  

Av Mary&Stina Simsarna - 30 januari 2013 19:53

Helloi!

Jag har precis laddat ner en ny stad! Staden heter Riverview och går att ladda ner helt GRATIS på sim store!

Riverview har många lyxiga saker och har samma Allmäna platser som appaloosa plains och sunset valley! De fins en å som flyter runt hela staden och stora fält!

 

 

         

 


Av Mary&Stina Simsarna - 29 januari 2013 21:52

Vill du att dina simmar ska njuta på stranden, leva i hettan varje dag, och få ut det bästa av sommaren?


I så fall rekommenderar  jag Sunlit Tides!


 

Sunlit Tides är en typisk tropisk ö, som du kan köpa på thesims3.com, store. Ön har mycket att bjuda på, solsting, upptäckter, o massa mer! 


Sunlit tides kan du köpa genom att gå in på thesims3.com, "store", där efter söker du (om det inte finns på nyheter) efter "Sunlit Tides". Jag har faktiskt själv inte ön (då kanske ni undrar varför jag ens gör det här inlägget?), men även om jag inte har ön, så tycker jag den verkar fantastiskt fin, och jag rekommenderar den till er som har råd! :) (Jag har inte råd just nu..)


Staden "ön", kostar 2450 simpoints, om du inte har råd kan du självklart köpa flera simpoints för riktiga pengar, men bara om du får för dina föräldrar (om du är yngre alltså), och om du vill. 


Du kan också köpa ett 'guld-paket'. I det paketet får du med flera prylar till din ö, tillexempel utomhusduschen, de häftiga solstolarna och mera! Det paketet kostar där med 4350 simpoints, alltså ungefär 2000 simpoints dyrare. 


Om du vill ha mer info, så kan du ju alltid gå in på thesims3.com om läsa mer om staden innan du köper den! :D


Men jag rekommenderar den verkligen, till er som gillar tropiska teman, sommar, och nya världar!

   


Av Mary&Stina Simsarna - 29 januari 2013 19:45

I the sims 3 universitetsliv!

 

 


Nedräknnare

Presentation

Denna blogg drivs utav två sims galna tjejer, Mary och Stina!

 

Mary är född kring hösten, år 00. Hon är en riktig djurälskare, hon har två hundar, japanska spetsar, och rider på fritiden, och hon ska snart skaffa en ödla. En utav hennes stora framtidsdrömmar är att bli djurskötare. Mary bloggar gärna om djur och djurtips, även djur historier, där en häst kan ha en stor roll. Mary började spela The sims 3 kring 2010-2011, och i tidigare år spelade hon The sims 2, och innan det, The sims.

 

Stina är en 00 född på sommaren. Hon gillar att skådespela, och agera som olika roller. Hennes framtids dröm är att bli skådespelare (typ en sån dröm som man hade när man var liten, då man ville bli prinsessa :P), hon går i teater på fritiden, och hon tycker det är riktigt kul. Stina gillar att blogga om allt möjligt, men framförallt historier. Stina började spela The sims 3 kring 2009-2010, och i tidigare år spelade hon faktiskt varken The sims, eller The sims 2, hon hade bara testat på The sims 2 några gånger, och tyckte att det var kul.

 

 Vill du veta ytterligare lite mer om oss? Klicka här!

Your not swedish? Use the translate!

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Thesims3.com


Bli vän med oss på Thesims3.com!

Stina: Stina9999
Bloggens account: Ts3girlsComp

(Mary är private user)

Kategorier

Copyright

 

"You're not available to copy things from this site".

 

Du får varken kopiera text eller bilder från denna blogg, du får endast kopiera texter&bilder om vi säger att det är tillåtet. 

 

Det är olagligt att kopiera saker som är förbjudna att kopiera.

 

Ta hand om er!

Maila oss!

 

Mail krav:

1. Skicka inga onödiga meddelanden som det tillexempel bara står "hej" i. Självklart gör det inget om man råkar skicka ett sådant mail, men om det kommer flera på raken, så förstår vi genest att du bara vill retas.

2. Spama inte, (spama är ungefär som att du upprepar eller tjatar), skicka endast ett meddelande om det är något du undrar över, men om vi inte svarar på ditt mail inom en vecka så kan du skicka ett nytt. Om vi inte svarar är det förmodligen för att vi inte har hunnit se meddelandet, eller att det hamnat i utkastet utan att vi märkt det. Men vi ska checka utkastet då o då för säkerhetsskull. För snabbast svar - maila oss!

3. Mailen får inte skrivas med ohövliga ord, ordet 'skit' m.m, aja, visst, sådant kan vi också använda oss utav, men med ohövliga ord menar jag att ni inte ska skicka dumma meddelanden om andra eller om oss. Det kan såra, samma sak gäller kommentarerna. Vissa svärord kan ni ju väll  använda er utav om det behövs eller om ni vill uttrycka er på ett visst sätt, så länge kommentaren/mailet inte innehåller något elakt som är riktat mot något, och så länge ingen tar konsekvens på olika ord ni använder er av. (Bland annat svärord).  

Gilla oss på facebook!

 

Gilla oss på facebook! 

 

Vi heter: The sims 3 Girls Company

Omröstning

Vad tycker ni om de nuvarande historierna?
 Super bra!
 Bra..
 Helt okej
 Läsbar
 Dåliga
 Vet inte riktigt

GÄSTBOKEN:

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards